نورپردازی داخلی فروشگاه ها

نورپردازی فروشگاهی یکی از ابزارهای قدرتمند برای هرچه بهتر دیده شدن و منحصر به فرد جلوه دادن محصولی است که در معرض فروش قرار می دهید.

اساسا نور، کالا و شیء را قابل دیدن می کند از این رو «خوب نشان دادن» هنری است که از نظر زیبایی شناسی لذت بخش است.

فروشگاه ها بیشتر از هر ساختمان دیگری از نورپردازی بهره می برند.

در اکثر موارد فروشگاه هایی که از نورپردازی زیباتر و مناسب تری استفاده می کنند نسبت به فروشگاه هایی که نور کمتری در آنها وجود دارد موفق ترند.

استفاده از نور مناسب و یکنواخت در فروشگاه خفگی محیط را از بین می برد و باعث می شود خریداران زمان طولانی تری را برای خرید در فروشگاه صرف کنند.

نورپردازی فروشگاهی 2

نورپردازی فروشگاهی به ۴ روش صورت می پذیرد:

نورپردازی عمومی:

این نوع از نورپردازی اطمینان می دهد که مشتریان از نور کافی برای دیدن کالاها برخوردارند

و همچنین دل مردگی ای که ممکن است از کمبود نور به فضا حاکم شود را از بین می برد.

عموما این نورپردازی با استفاده از چراغ ها و پنل های سقفی در توان ها و سایز های مورد نیاز تامین می شود.

نورپردازی موضعی:

برای روشن کردن مناطق خاصی از فروشگاه خود (ورودی فروشگاه، صندوق، اتاق پرو، میز خدمت به مشتریان ) باید از یک نور موضعی استفاده کنید.

برای این نوع از نورپردازی می توان از پنل های COB برای روشن کردن منطقه کمورد نیاز استفاده نمود.

نورپردازی متمرکز:

هایلایت کردن بخشی از فروشگاه یا محصولاتی که میخواهیم مهم بودن آنها را نشان دهیم.

برای انجام این نوع از نورپردازی که به آن نورپردازی تاکیدی نیز گفته می شود معمولا از چراغ های ریلی استفاده می شود.

یکی از مزایای استفاده از چراغ های ریلی قابل تنظیم بودن زاویه تابش آنهاست که امکان تنظیم دقیق نور بر روی محصول مورد نظر را فراهم می کند.

نورپردازی دکوراتیو:

که وظیفه آن دقیقا اغوا کردن و زیبایی بخشیدن به فضای فروشگاه است.

در واقع این نورپردازی برای ایجاد جلوه های زیبای بصری به محیط انجام میشود که معمولا با استفاده از نور های مخفی و چراغ های دکوراتیو به دست می آیند.

نورپردازی فروشگاهی 3